Павло Кучер

ЗВІТ

про пішохідний туристичний похід по Türkiye (Турція)

здійснений з 24 жовтня до 01 листопада 2016 р.

Керівник групи Павло Кучер

ЗМІСТ

І Довідкові дані про туристичний похід

І.1 Параметри походу
І.2 Характеристики району проведення походу

ІІ Організація туристичного походу

ІІ.1 Загальна ідея походу
ІІ.2 Відомості про досвід учасників
ІІ.3 Детальна нитка маршруту
ІІ.4 Навігація
ІІ.5 Трансфер. Варіанти прибуття й від’їзду
ІІ.6 Харчування
ІІ.7 Валюта
ІІ.8 Список спорядження для походу
ІІ.9 Необхідні локації
ІІ.10 Віза
ІІ.11 Паспорт
ІІ.12 Переліт

ІІІ Графік руху й технічний звіт

ІІІ.1 День 1 (24.10.2016)
ІІІ.2 День 2 (25.10.2016)
ІІІ.3 День 3 (26.10.2016)
ІІІ.4 День 4 (27.10.2016)
ІІІ.5 День 5 (28.10.2016)
ІІІ.6 День 6 (29.10.2016)
ІІІ.7 День 7 (30.10.2016)
ІІІ.8 День 8 (31.10.2016)
ІІІ.9 День 9 (01.11.2016)

ІV Висновки й рекомендації щодо проходження маршруту

І Довідкові дані про туристичний похід

І.1  Параметри походу

Вид туризму – пішохідний
Категорія складності – середня
Протяжність активної частини походу – 109 км
Тривалість загальна – 9 днів
Ходових днів – 7
Термін проведення – 24.10. – 01.11.2016

І.2  Характеристика району проведення походу

Лікійська стежка (тур. Likya Yolu) – пішохідний туристичний маршрут у Туреччиною, що пролягає вздовж частини узбережжя древньої Лікії, довжина маршруту складає 540 км. Він починається у курортному місті Фетхія і закінчується у населеному пункті Хісарчандир, що розташований за 20 кілометрів від міста Анталії. Маршрут промаркований червоно-білою позначкою. Газета The Sunday Times визнала маршрут «Likya Yolu» одним із 10-ти кращих туристичних маршрутів у світі.

1200px-map_of_lycian_way

Карта туристичного маршруту “Likya Yolu

Маршрут отримав свою назву від назви древньої цивілізації, котра колись населяла цю територію. Йому властиві перепади висоти, залежно від того чи дорога наближається до моря чи віддаляється від нього. Відносно легкі ділянки маршруту знаходяться зі сторони Фетхії, далі на схід стають більш складними. Найбільш сприятливою порою року для проходження маршруту є весна (березень – травень) та осінь (друга половина вересня – жовтень). Літо у Лікії спекотне, тому краще утриматися у літній час від походу по Лікійській стежці.

ІІ Організація туристичного походу

ІІ.1 Загальна ідея походу

Ідея полягала в знайомстві з частиною туристичного маршруту «Likya Yolu».

ІІ.2 Відомості про досвід учасників

ПІБ Посада в поході Туристичний досвід
Кучер Павло Керівник, навігатор Крим, Карпати, Кавказ
Коваленко Костянтин Зав госп, костровий Крим, Карпати
Крисько Віктор Фотограф, бухгалтер Крим, Карпати, Гімалаї
Зборовський Дмитро Медик, літописець Крим, Карпати

ІІ.3 Детальна нитка маршруту

Запланований маршрут: Hisarçandır – Sarıçınar Dağı (1584 м, радіально) – Göynük Kanyonu – Göynük Yaylasi – Gedelme – Yayla Kuzdere – Çukur Yayla – Tahtalı Dağı (2366 м, радіально) – Beycik – Yanartaş – Çıralı – Olimpos – Gelidonya Feneri.

Фактично пройдений маршрут: Hisarçandır – Sarıçınar Dağı (1584 м, радіально) – Göynük Kanyonu – Göynük Yaylasi – Gedelme – Yayla Kuzdere – Çukur Yayla – Tahtalı Dağı (2366 м, радіально) – Beycik – Yanartaş – Çıralı.

ІІ.4 Навігація

MAGELLAN Triton
Трек маршруту .kml скчувати тут:
Карти для MAGELLAN Triton тут:
Якщо маєте Power Bank для зарядження телефону, то route для Iphone та Android тут:
Для навігації за допомогою Android користуюсь ViewRanger

ІІ.5 Трансфер. Варіанти прибуття й від’їзду

Трансфер до початку маршруту: Черкаси – Сміла (залізнична станція ім. Т. Шевченка) – Запоріжжя – Antalya (через İstanbul) – Hisarçandır.

Напрямок

Час в дорозі Вид транспорту

Вартість

Черкаси – Сміла

Власний автомобіль

Ст. ім. Т. Шевченка – Запоріжжя

8:09

Потяг

82 грн.

Запоріжжя –Antalya

(через İstanbul)

 

4:25

 

 

Літак. Pegasus

 

50,5$

Аеропорт – Магазин туристичного спорядження «Tibet outdoor»

30 хв.

Міський автобус № 600

 

5 лір

Магазин туристичного спорядження «Tibet outdoor» ‑ Автостанція Gürsu

20 хв.  

Міський автобус № 08

 

2,5 лір

Автостанція Gürsu ‑ Hisarçandır

 

Таксі

 

60 лір (машина)

Gedelme ‑ Yayla Kuzdere

20 хв. Таксі 80 лір (машина)

Зворотній трансфер: Çıralı – Antalya ‑ Запоріжжя (через İstanbul) – Сміла (залізнична станція ім. Т. Шевченка) – Черкаси.

Напрямок

Час в дорозі Вид транспорту

Вартість

Çıralı – Antalya

2 год. Таксі. Бус

30 лір/чол.

Antalya ‑ Запоріжжя (через İstanbul)

4 год.  

Літак. Pegasus

 

50,5$

Запоріжжя (через İstanbul) – ст. ім. Т. Шевченка

11:30  

Потяг

 

83 грн.

Сміла ‑ Черкаси

Власний транспорт

ІІ.6 Харчування

Харчування

Меню розроблялося для автономного походу.

Під час його складання враховувалася калорійність та енергетична цінність продуктів.

Задля зменшення ваги, овочі, фрукти та м’ясо сушилися та для тривалого зберігання упаковувалися у вакуумну упаковку.

Загальна вага продуктів на 9 днів подорожі для одного чоловіка складала 5 кг.

Приклад меню одного дня

Дата, день подорожі

Сніданок Обід

Вечеря

5 день пшенична каша бутерброди борщ (м’ясо, суш. овочі)
м’ясо горіхи чай
чай вафлі
печиво хлібці

ІІ.7 Валюта

Курс турецької ліри по відносно до американського долара на момент подорожі ‑ 3 TRY = 1 USD.

В Анталії та інших туристичних містах окрім турецької ліри охоче приймають американський долар та євро, окрім того, що продавці продають вам товар, вони ще й заробляють на обміні. Якщо мова йде про місця віддалені від туристичних, то звичайно краще при собі мати турецьку готівку.

Найвигідніший курс обміну валют можна знайти у відділеннях турецької пошти (Ptt). Перед подорожжю, увів у навігатор декілька адрес пошти, що були найближче розташовані до нашої нитки маршруту.

Вирішуючи справи в Анталії, бачили пару обмінників, у яких курс на соті був вигідніший, ніж на пошті, але для обміну це зовсім не суттєво, тому на майбутнє, для збереження часу, прийняв рішення орієнтуватися на обмінники турецької пошти, тим паче, що їх кількість в будь-якому місті є достатньою.

Щоб перевірити курс обміну валют у разі безготівкової оплати, в магазині Tibetoutdoor за газові балони розрахувався карткою. Курс валютної системи visa виявився рівний курсу Ptt. Тому вважаю, що обмін валют в Ptt та оплата за допомогою валютної картки є більш оптимальними рішеннями, ніж обмінні пункти.

ІІ.8 Список спорядження для походу

unnamed

ІІ.9 Необхідні локації

Під час організації свого маршруту звертайте увагу на час роботи необхідних вам об’єктів:

  • Магазин Tibetoutdoor: ‑ Пн ‑ Сб 10:00 ‑ 19:30; Нд – зачинено.
  • Ptt – літній час 09:00 ‑ 19:30, зимовий час 08:30 ‑ 17:30.

ІІ.10 Віза

Між Україною та Турецькою Республікою діє безвізовий режим на підставі Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Турецької Республіки про умови взаємних поїздок громадян.

ІІ.11 Паспорт

Закордонний паспорт має бути чинним протягом терміну, запланованого для перебування за кордоном, і мати вільні сторінки для віз та інших відміток.

ІІ.12 Переліт

Якщо ви подорожуєте літаком, то ви повинні знати:

  • реєстрація на рейс, як правило, починається за дві години, і закінчується за сорок хвилин до вильоту. Якщо пасажир не встиг на реєстрацію, то авіакомпанія може відмовити у поверненні коштів, тому краще за все прибути в аеропорт до початку реєстрації;
  • для проходження реєстрації вам необхідно мати такі документи: закордонний паспорт; авіаквиток; якщо ви подорожуєте з неповнолітньою дитиною без батьків дитини, або без одного із батьків, ви зобов’язані мати нотаріально завірений дозвіл на вивіз дитини за кордон від батьків. Для реєстрації приготуйте документи заздалегідь;
  • допустима вага ручної поклажі і основного багажу вказується під час купівлі квитка або в додаткових вкладках на сайті авіакомпанії. Дізнайтеся допустиму вагу та намагайтеся не перевищувати її, інакше доведеться платити за надлишок;
  • ручна поклажа повинна бути однією сумкою чи рюкзаком;
  • в ручну поклажу дозволяється брати продукти харчування. На борт літака забороняється проносити будь-яку рідину.

ІІІ Графік руху й технічний звіт

ІІІ.1 День 1 (24.10.2016)

Назва ділянки – Hisarçandır (870 м) – траверс г. Намазлар тепе (1400 м)

Ходовий час 13:20 ‑ 18:00

Відстань – 8 км

Перепад висот – (+560 м)

Погодні умови – сонячно, безхмарно.  День ‑ +30 °C, ніч ‑ +19 °C

Опис ділянки – ґрунтова дорога

Трансфер до Анталії зайняв трохи не повну добу, з довгими переїздами, не менш довгими очікуваннями.

Людей в аеропорті Анталії було не багато, тому ми швидко отримали свій багаж, обміняли гроші, курс в аеропорті не вигідний, тому міняємо лише на одну поїзду в міському транспорті.

Від аеропорту до міста доїхали на автобусі № 600. Вартість проїзду 6 ‑ лір.

У місті ділимось на дві команди: одна команда залишається в парку з речами, по черзі купуючи в місцевих магазинчиках дрібні речі, яких не вистачає на кшталт батарейок, а інша ‑ іде заздалегідь знайденими координатами міняти готівку на пошті Ptt та купувати газові балони (координати відділень пошти та магазину Tibetoutdoor шукайте в розділі Локації).

Орієнтування на місцевості виявилося не складним, тому ми швидко справилися із завданнями і вже через тридцять хвилин наші групи знову об’єдналися в парку. Тут нас очікувало перше знайомство з турецькою культурою. Парком ходили жінки з тацями і люб’язно пропонували чай. В Туреччині чай п’ють всі, і багато. У парку було досить людно, за столиком біля нас сиділи чоловіки похилого віку, грали в шахи та пили чай. Ми теж вирішили не нехтувати культурними традиціями. Не звичні для нас були склянки та спосіб вживання цукру з чаєм. Турки рафінований цукор беруть під язик, а потім повільно його запивають.

Доївши бутерброди і запивши їх двома порціями чаю, відправилися в дорогу.

Нам необхідно потрапити на автостанцію Gürsu, звідки за попередніми даними ходять рейсові автобуси до Hisarçandır, де починається маршрут лікійською стежкою.

Завдяки карті місцевого транспорту ми визначилися з номерами автобусів, які підходили нам, і вже через декілька хвилин їхали в автобусі № 08 до автостанції. Вартість проїзду ‑ 2,5 ліри.

На автостанції виявилося, що на Hisarçandır автобуси ходять лише о 07:00 та 17:00. Хлопець з кафе на автостанції запропонував нас підвезти за 90 лір, нам здалося, що це дорого, і наша група вирішила зупиняти авто на дорозі. Через декілька хвилин зупинилося таксі, водій погодився відвести за 40 лір, різниця в ціні суттєва. По дорозі водій ткнув пальцем на знак Hisarçandır, чим хотів сказати, що ми на місці, через декілька хвилин зупинив нам біля мечеті. Я вийшов з авто і зрозумів, що це не те місце. GPS показав, що їхати ще 20 кілометрів до точки старту. В результаті за машину заплатили 60 лір. Подякували водію, зробили спільне фото і вирушили маршрутом. Відразу знайшли червоно-біле маркування і, доки ще в селі, вирішили зайти до подвір’я і набрати води в дорогу.

На сільському турецькому подвір’ї нас чекали приємні несподіванки. Володар садиби допоміг набрати води, а потім пригостив виноградом. Господиня запросила покуштувати кашу.

Каша була схожа на нашу кутю, з різними горіхами, медом та родзинками.

Пообідавши та подякувавши за гостинність, вирушили в дорогу.

Кожен з нас маршрут сприймав по своєму: комусь він давався легше, комусь важче, я ж радів тому, що знову в горах, що можу насолоджуватися тишею і краєвидами.

Час в дорозі зайняв близько чотирьох з половиною годин. Перед стоянкою зустріли цікавого діда, який запрошував переночувати в його садибі за 100 лір, рекламував свою веранду з гарним краєвидом, а краєвид насправді був гарний, але ми подякували йому за пропозицію і пішли далі.

Стоянка, на якій зупинилися, не мала такого краєвиду, як з веранди діда, але було все необхідне для туристичного побуту: вода, дрова, місця під встановлення наметів, навіть стіл з лавкою, ‑ тому ми комфортно провели час на цьому місці.

ІІІ.2 День 2 (25.10.2016)

Назва ділянки 1 – Стоянка підніжжя гори Sarıçınar – гора Sarıçınar (1811 м). Радіальний вихід

Ходовий час – 9:30 ‑ 13:00

Відстань – 6 км

Перепад висот – (+411 м), ( ‑ 411 м)

Опис ділянки – стежка, ґрунтова дорога

Назва ділянки 2 – стоянка підніжжя гори Sarıçınar –Невідома стоянка

Ходовий час – 14:00 ‑ 22:00

Відстань – 12 км

Перепад висот – ( ‑ 1252 м)

Опис ділянки – стежка

Погодні умови – сонячно, безхмарно. День ‑ +29 °C, ніч ‑ +19 °C

Загалом за день: відстань – 18 км; перепад висот + 411 м, ‑ 1663 м

В походах піднімаємося о 06:00 ранку, цей день не був винятком. Як правило в перших похідних днях всі учасники звикають до нового розпорядку і способу життя, тому й досі, ще готуємо сніданок та збираємо речі досить повільно.

Сьогодні запланований радіальний вихід на гору Sarıçınar (1811 м) та спуск стежкою до Göynük Kanyonu(202 м), куди ми плануємо дійти завтра. А поки-що готуємо сніданок, збираємо намети, ховаємо в таємному місці наплічники і вирушаємо на гору. Хода без наплічника дуже приємна. Сонячна погода, гарні краєвиди, пахощі хвої сприяють нашому підйому. Ділянка, по якою ми здійснювали підйом, легка і має вигляд гарно накатаної ґрунтової дороги.

На вершині стоїть телевізійна вежа, яка не має архітектурної цінності, а от панорама, яка відкривається з гори, зовсім інша справа. Середземне море, скелясті гори та невеличкі села були частиною цього краєвиду. З вершини Sarıçınar нам пощастило побачити гору Tahtalı на яку плануємо піднятися на шостий день нашого походу.

Кожен з нас має свої звички та традиції. Кум почав носити з собою у походи синьо-жовтий прапор, і в самих цікавих місцях, на полотні робить замітки: час, дата, назва місцевості, висота та склад групи. Як на мою думку, то це ‑ цікава ідея, особливо, якщо він збереже цей прапор і передасть своїм нащадкам, можливо хтось з внуків вирішить пройти тими місцями, де ходив його дід.

До місця схову наших наплічників повернулися швидко, пообідали і продовжили нашу ходу.

Післяобідня частина маршруту насичена краєвидами і враженнями, подекуди стежка проходить понад скелястою прірвою, де перехоплює дихання, подекуди ниряє під дерева, повалені вітром, а десь доводиться дертися вверх по великим валунам. Місцевість цікава тим, що краєвиди змінюються досить часто і, якщо ще півгодини тому милувалися гострими скелями, то вже зараз ідемо по бурелому з картини Апокаліпсис. Обгорілі повалені стовбури дерев, що обросли бур’янами, і все це на фоні гряд каміння, які більш нагадують оборонні вали, аніж природно утворені елементи. І ось саме в цьому місці, переступаючи через обгорілі дерева, а десь, переходячи по стовбурам як по натяжним мостам у високих бур’янах, ми буквально зіткнулися віч-на-віч з малим лошам. Звісно, ми всі бачили коней, і в момент зустрічі десь у селі спокійно до цього поставилися б, але тут, у камінному світі, зустріти мале лоша, яке зовсім не боїться людей і з цікавістю заглядає на нас, викликаючи подив і захоплення.

Оминувши дикі пейзажі, ми зайшли в ліс, бачили декілька гарно облаштованих, але без води, стоянок, можливо вода там є весною.

Наша стоянка нижче по стежці, і вже до неї ми йшли по темному, але нас чекала неприємна несподіванка: місце, яке було позначено на GPS як стоянка, не мало жодних її ознак. Втратили близько тридцяти хвилин, шукаючи поряд стоянку і воду, але не було навіть натяку. Час вже пізній, води та інформації про воду на цій ділянці маршруту ми не мали, тому виникло питання: що робити далі. У нашому випадку воду можна знайти лише за зовнішніми ознаками, але це практично не реально в нічний час, тому я запропонував ночувати на суху, а вранці продовжити пошук води. Всі інші члени команди проголосували за те, щоб іти далі до води.

Бажання жити та запивати домашній сем водою з турецького джерела перемогло, і Дмитро таки знайшов воду в невеликому каньйоні, в здовж якого пролягала наша стежка. Щастю не було меж, швидко поставили варити вечерю, розвели багаття та встановили намети. Після смачної вечері, під домашню «Джінокалгановку», нещодавні труднощі здалися цікавими пригодами.

ІІІ.3 День 3 (26.10.2016)

Назва ділянки 1 – Невідома стоянка -Göynük Kanyonu(202 м)

Ходовий час – 9:00 ‑ 13:30

Відстань – 3 км

Перепад висот – (+54 м)

Опис ділянки – стежка, ґрунтова дорога

Назва ділянки 2 – Göynük Kanyonu(202 м) – Göynük nehri

Ходовий час – 16:00 ‑ 21:15

Відстань – 5,6 км

Перепад висот – (+500 м)

Опис ділянки – стежка

Погодні умови – сонячно, безхмарно. День ‑ +29 °C, ніч ‑ +15°C

Загалом за день: відстань – 8,6 км; перепад висот +554 м.

Коли виходиш з ранку на маршрут, здається, що вечір такий далекий, і все заплановане встигнеш зробити. Зупиняєшся біля кожного краєвиду, милуєшся пейзажами, робиш фото, дозволяєш собі довше посидіти на кльовому місці. А потім під зорями ідеш до запланованої стоянки з водою.

Розробити маршрут походу таким чином, щоб задовольнити творчу душу туриста, не втомити його фізично, прийти до води вчасно та не порушити графік руху – це мистецтво, яке досягається роками.

Перша половина дня була насичена водними процедурами. Ми ставали біля джерел змивати втому свіжою джерельною водою, купалися у ваннах молодості в чому мати народила, і все це ще до зустрічі за каньйоном.

В каньйоні за 13 баксів нам дали в оренду спеціальне спорядження (гідрокостюми, рятувальні жилети, каски). Запливши в каньйон я зрозумів, що не дарма це місце стало таким популярним серед туристів, яких в сезон везуть автобусами.

Нам пощастило, туристичний сезон в Туреччині закінчувався, і в каньйоні ми були одні. Рівень води виявився високим, тому більшу частину маршруту довелося пливти, і якби не надписи на глибах «Воркута 2014», «Саша + Аня», враження дикості каньйону було б повним.

Відвідинами каньйону залишився задоволений, емоції від побаченого переповнювали, більш за все вразила камінна горошина неймовірних розмірів, що зависла над річкою в каньйоні, а ще густа насичена рослинність на стінах, відчуття казковості і таємничості.

Після перекусу та вражень від каньйону о 16:00 продовжили нашу подорож. Нам ще потрібно пройти близько дев’яти кілометрів та набрати 700 метрів висоти. Я розумів, ми відстаємо від графіка, і сьогодні знову буде нічна хода. Так і сталося: якийсь час ми йшли під ліхтарики та зорі, не дійшовши до запланованої стоянки, нам довелося ночувати без води. ЇЇ залишилося по пів літри на вечір та ранок. Швидко поставили намети і завалилися спати.

ІІІ.4 День 4 (27.10.2016)

Назва ділянки  1 – Göynük nehri – Göynük Yaylasi (850 м)

Ходовий час – 8:15 ‑ 15:40

Відстань – 8 км

Перепад висот – ( ‑ 400 м), (+550 м)

Опис ділянки – стежка, ґрунтова дорога, асфальтована дорога

Назва ділянки  2 – Göynük Yaylasi (850 м) – Gedelme (685 м)

Ходовий час – 16:45 ‑ 22:00

Відстань – 12 км

Перепад висот – (+414 м), ( ‑ 572 м)

Опис ділянки – стежка, ґрунтова дорога, асфальтована дорога

Погодні умови – сонячно, безхмарно. День ‑ +26 °C, ніч ‑ +14 °C

Загалом за день: відстань – 20 км; перепад висот – ( ‑ 972 м), (+964 м)

Прокинулися о сьомій, вийшли на маршрут о восьмій, з надією в найближчий час дійти до води. За півтори години були біля облаштованого потічка і вже через 30 хвилин ми снідали запашним українським борщем з салом. Мабуть в багатоденному автономному пішому поході борщ і сало ‑ це не виправдана розкіш, але хочеться отримувати задоволення не лише від пройдених кілометрів, гарних краєвидів, а й смачної їжі. Настрій після українського сніданку, кружки чаю та шоколадної цукерки «Джек» значно поліпшився, і ми продовжили нашу подорож.

Канйонінг – це один із найцікавіших елементів пішого туризму. Рух по дну каньйону завжди заворожує. Водопади, кам’яні ванни, величезні брили, скелі, що насвисають – це все частина каньйонінгу. Усім цим ми насолоджувалися декілька годин.

Пообіді вийшли на Göynük Yaylasi – тихе, затишне місце з дивовижною природою, гранатовими садами. Мені здалося, що саме в такі місця тікають від міської метушні художники, письменники і люди, які втомилися від активного ритму життя.

Стежка, що проходила через гранатовий сад, вивела нас на подвір’я власників цього саду.

Грантовий сік, оливки, гранати, горіхи, ракі (турецький самогон) – це гостинці від господарів. Після ракі, хлопці почали активно обговорювати стоянку у привітних господарів, але витримавши їх натиск, ми пішли далі. Більша частина післяобіднього маршруту пролягала, дорогами, через населені пункти. За планом, стоянка сьогодні мала бути за невеличким селом Gedelme біля розвалин старого замку. Але враховуючи, що перехід знову затягнувся аж до пізнього вечора, вирішили стати у кемпінгу біля магазину навпроти мечеті.

ІІІ.5 День 5 (28.10.2016)

Назва ділянки 1 – Gedelme (685) – Yayla Kuzdere (910) (Трансфер. Переїзд на замовленому автомобілі)

Час в дорозі – 10:00 ‑ 10:30

Опис ділянки – асфальтована дорога

Назва ділянки 2 – Yayla Kuzdere (910 м) – ÇukurYayla (1600 м)

Ходовий час – 10:45 ‑ 15:40

Відстань – 4,36 км

Перепад висот – (+690 м)

Опис ділянки – асфальтована дорога, ґрунтова дорога, стежка

Погодні умови – сонячно, безхмарно. День ‑ +29 °C, ніч ‑ +15 °C

Загалом за день: відстань – 4,36 км; перепад висот – (+690 м)

Прокидалися важко: забиті м’язи і натерті ноги спонукали декого з нашої команди заговорити про сходження з маршруту. Звичайно не хотілося, щоб розпадалася група, і довелося шукати компроміс між бажанням пройти весь запланований маршрут і збереження цілісності групи.

Після обговорення варіантів вирішили першу частину сьогоднішнього маршруту проїхати автомобілем. З власником магазину домовилися за трансфер, і після сніданку вирушили в путь.

Підйом з Yayla Kuzdere до Çukur Yayla виявився не складним і мальовничим. Маючи запас часу, не поспішаючи, за п’ять годин ми прийшли до цілі.

Çukur Yayla має міфічно-таємничий вигляд, впевнено скажу, що це ‑ найцікавіше місце нашого походу.

Всім хто самостійно планує пройти цей маршрут, наполегливо раджу запланувати на Çukur Yayla декілька ночівель, навколо яйли є де ходити і що подивитися.

Мала відстань, рання стоянка, легкість та мальовничість сьогоднішнього маршруту сприяла гарному настрою всіх учасників походу. Вечір пройшов біля вогнища за душевними розмовами.

ІІІ.6 День 6 (29.10.2016)

Назва ділянки 1 – Çukur Yayla (1600 м) – Tahtalı Dağı (2365 м) – Підніжжя Tahtalı Dağı (1800 м). Радіальний вихід

Ходовий час – 8:30 ‑ 13:00

Відстань ‑ 8,2 км

Перепад висот – (+765 м), ( ‑ 525 м)

Опис ділянки – стежка

Назва ділянки 2 – підніжжя Tahtalı Dağı (1840 м) – Beycik (860 м)

Ходовий час – 13:30 ‑ 17:50

Відстань ‑ 5,2 км

Перепад висот – ( ‑ 1700 м)

Опис ділянки – стежка, ґрунтова дорога, асфальтована дорога

Погодні умови – сонячно, безхмарно. День ‑ +27 °C, ніч ‑ +15 °C

Загалом за день: відстань – 13,4 км; перепад висот – (+765 м), ( ‑ 1500 м)

Зменшення навантаження, вчасний прихід на місце стоянки ‑ позитивно впливає на бадьорість духу та настрій.

Достатньо швидко закриваємо свої побутові питання і виходимо на маршрут.

Сьогодні заплановано підйом на Tahtalı Dağı 2365 м та спуск до села Beycik.

Щоб не тягнути за собою на гору наплічники, ховаємо їх в схованці і починаємо підйом.

Канатна дорога з цивілізації на найвищу гору району та бажання туристів “All inclusive” без навантажень побувати на висоті 2365 м стала причиною великої кількості відпочивальників на Tahtalı Dağı.

Піднявшись на гору, зробивши декілька знімків, та намилувавшись видами, ми швидко спускаємося до низу.

Біля підніжжя Tahtalı Dağı забираємо наші наплічники, обідаємо і йдемо далі.

Попереду чекав затяжний спуск кам’янистою лісовою стежкою, який ми пройшли досить швидко і вдало.

О шості годині вечора були в селі Beycik. Згідно з планом походу ми повинні були зупинитися на стоянці за селом, але вирішили шукати місця для ночівлі в ньому.

В центрі села біля мечеті почули радісний крик: «Привеееет», ‑ це були наші знайомі, з якими познайомилися ще в аеропорту. Вони теж йшли по Лікії, і наші шляхи час від часу перетиналися. «Група спортсменів» ‑ так ми охрестили наших знайомих за їхню швидку ходу, а потім виявилося, що вони насправді спортсмени легкоатлети, вже знайшли прихисток в затишному кемпінгу і пропонували приєднатися до них.

Ми радісно пристали на цю пропозицію.

Разом з нашими новими друзями та власником кемпінгу, який виявився приємною людиною провели чудовий вечір, який був багатим на душевні розмови та смачну турецьку кухню.

ІІІ.7 День 7 (30.10.2016)

Назва ділянки 1 – Beycik – Yanartaş (Химери)

Ходовий час – 9:00 ‑ 15:15

Відстань ‑ 12 км

Перепад висот – ( ‑ 780 м), (+160 м)

Опис ділянки – стежка, асфальтована дорога

Назва ділянки 2 – Yanartaş (Химери)– Çıralı

Ходовий час – 15:30 ‑ 18:20

Відстань ‑ 6 км

Перепад висот – ( ‑ 320 м)

Опис ділянки – стежка, ґрунтова дорога, асфальтована дорога

Погодні умови – сонячно, безхмарно. День ‑ +26 °C, ніч ‑ +14 °C

Загалом за день: відстань – 18 км; перепад висот – ( ‑ 1100 м), (+160 м)

Сьогодні сталося те, чого я так не хотів: ми розділилися на дві команди. Завжди вважав, що група повинна бути разом. Але причина розділення була об’єктивною – це здоров’я одного з учасників. Порадившись, вирішили, що двоє ідуть далі за маршрутом, а двоє переїжджають до наступної стоянки на авто.

Скинувши частину багажу хлопцям, ми з Дмитром вийшли на маршрут. За розмовою не встежив, як збилися з маршруту, і спіймали блуд, втративши хвилин 30, завдяки цьому нас наздогнали друзі спортсмени, і далі ми пішли разом. Їхній темп нам показав, що до цього ми не ходили, а просто повзали, як черепахи.

Маркована стежка пролягала переважно по асфальтованій дорозі, тому об’єктивно хлопці нічого не втратили.

Опісля обіду ми вийшли до Химер. Це місце, де з під землі та каменю виходить вогонь, а точніше газ і, якщо його підпалити, то він звичайно буде горіти.

Після Химер, ще годину ходи ‑ і ми на пляжі Середземного моря, не зволікаючи, залишаємо речі в кемпінгу і йдемо купатися.

Хлопці з Beycik до Çıralı добиралися автостопом, доїхали дуже швидко, і грошей за проїзд з них не брали. Розташувавшись в кемпінгу, вони погуляли по Çıralı, а коли сіло сонце, поїхали до Химер. Їхні враження від нічних Химер були більш ефектнішими ніж наші.

Під час вечері говорили про завтрашній день. За планом у нас радіальна подорож по мису Gelidonya. Але більшість проголосувала за відпочинок на пляжі.

ІІІ.8 День 8 (31.10.2016)

Ранок був без загальної команди підйом, але всі піднялися до сходу сонця, щоб зустріти його на пляжі.

В цей день ми купалися, засмагали, гуляли вздовж пляжу, ходили у місто.

На вечір небо затягнуло хмарами, і пішов дощ, на території кемпінгу є альтанка, де ми приготували вечерю та відсвяткували завершення активної частини походу.

ІІІ.9 День 9 (1.11.2016)

Знову прокидаємося до сходу сонця, щоб ще раз побачити, як воно встає із-за моря. Про вечірній дощ вже нічого не нагадує, не має і хмар на небі.

Крім нас на пляжі є трохи людей – йоги, які в чудернацьких позах зустрічають сонце і просто романтики. Подякувавши сонцю за чудовий похід по горам Турції, за теплий прийом на морі, ми з гарним настроєм ідемо готувати сніданок і збирати речі.

О дванадцятій годині нас чекав бус, на якому ми добралися до аеропорту в Анталії.

І знову дорога, з літаками, потягами, терміналами, гейдами, вокзалами, перонами. Більше доби ми в дорозі, але це не важливо, дома близькі і рідні люди, зустрічі з якими чекаєш з моменту виходу із дому.

ІV Висновки й рекомендації щодо проходження маршруту

  • Під час планування маршруту потрібно враховувати швидкість руху групи, (не більше 2 км/год).
  • Час ходового дня ‑ не більше 7 год. (без урахування часу на обід та привали).
  • На суху стоянку кожен учасник походу має принести з собою не менше двох літрів питної води.
  • Не менш важливо чітко дотримуватися графіка руху на маршруті. Затримки, призводять до ходи з ліхтарями.
  • За можливістю мінімізувати вагу наплічника.

Кіно з нашого походу по Likya Yolu